Je maakt ongetwijfeld geweldige foto’s, maar is jouw website je wel goed van dienst? Is het wel een goede werknemer voor je? Heb je überhaupt wel een website?
Hopelijk heb je jouw doelgroep en zakelijke doelen al helder. Weet je niet goed hoe dat zich vertaalt in een effectieve fotografiewebsite?
Als jouw website niet goed is ontworpen, niet beschikt over de beste inrichting en essentiële onderdelen mist lekt jouw website dagelijks inkomen.
Vergeet de slechte ervaringen die je wellicht al hebt gehad met andere webdesigners. Zoals het missen van deadlines, niet communicatief zijn of zelfs een slechte website opleveren.
Met jaren ervaring in het maken van websites met de focus op fotografiewebsites. Daarnaast de bereidheid om echt te luisteren en het grote geheel te begrijpen, concentreer ik me altijd op de resultaten en waarde die ik toevoeg.
Een nieuwe website all in one is iets voor jou als…
je een verouderde website hebt waarvan de look en feel niet meer past bij de kwaliteit van je werk. Of je bent net gestart met je bedrijf en wil het vanaf het begin goed doen.
jij te veel tijd verspilt aan het beheren van inhoud en het uitvoeren van technische details op je website, in plaats van je te concentreren op je vak.
je kleine aanpassingen aan je website wil doen en je iemand nodig hebt die je online aanwezigheid verzorgt.
jij begrijpt dat het bouwen van een website een samenwerking inhoud en een mooie ontdekkingsreis is voor ons allebei En natuurlijk sta je ook open voor advies.
Jouw website ziet er goed uit en werkt perfect op mobiele apparaten en past zich aan bij elke schermgrootte. Dit om een positieve gebruikerservaring te garanderen, ongeacht het type van het apparaat.
Alleen browservriendelijke HTML5 + CSS3-code, mogelijk gemaakt door een CMS en handige plug-ins, gebaseerd op jouw websitebehoeften.
Ik gebruik bij voorkeur WordPress, maar heb ook ervaring met andere platformen.
Ik focus veel op het gebruik van afbeeldingen die inspelen op gevoel en intuïtie en de navigatiemenu’s zijn op zodanig ingericht dat bezoekers zich vanaf het eerste bezoek thuis voelen op jouw website.
Je doel is tijd besparen en eropuit gaan om meer foto’s te maken toch? Ik help met het selecteren van het juiste platform en de middelen die de productietijd minimaliseren en het voor jouw gemakkelijk maken om jouw website in de toekomst te beheren en instructies te geven waar nodig.
Niet alle websites zijn hetzelfde gemaakt. Jouw zakelijke doelen (bijvoorbeeld: meer klanten, meer websiteverkeer, meer bekendheid in jouw markt krijgen, enzovoort) beïnvloeden de manier hoe ik jouw site ontwerp en vormgeef. Met een duidelijke doel in gedachten, is het eenvoudiger om boven het gemiddelde uit te steken.
Afhankelijk van jouw specifieke behoeften kunnen bezoekers op de website drukwerk, of andere op afbeeldingen gebaseerde producten kopen, jou inhuren voor opdrachten, workshops, meer over je te weten komen, zich abonneren op jouw mailing lijst enzovoort.
Ik overdrijf niet met minimalisme wat trouwens een contradictie is 😉, maar ik probeer wel met een zo schoon mogelijke broncode te werken (alleen noodzakelijke en functionele plug-ins html en CSS). Dit is zeer belangrijk voor de snelheid en van de website.
Preventie is beter dan een doekje voor het bloeden. Dus een goede hostingprovider gebruiken, beveiligingsmaatregelen treffen, een uptime-monitor zodat ik meteen een melding krijg als de site ooit uitvalt. Ik gebruik alleen vertrouwde diensten en plug-ins.
Het bounce percentage gaat omlaag, omdat het ontwerp ingericht is op gebruiksvriendelijkheid en uitstekend geschikt is voor mobiele apparaten en voorzien is van goede content.
Langere Gemiddelde sessieduur, omdat ik zorg voor een duidelijke typografie, het navigatiemenu overzichtelijk is en dat bezoekers van de ene pagina naar de andere kunnen “vloeien” met behulp van duidelijke call-to-action-knoppen. Uiteraard heeft waardevolle inhoud een positieve invloed op de gemiddelde sessieduur.
Betere conversies (verkopen, aanvragen, abonnees, enzovoorts.) door de manier waarop het nieuwe ontwerp jouw diensten en producten promoot.
Realiseer je wel dat websiteverkeer niet van de ene op de andere dag heel snel groeit. Het kan zelfs minder worden als je niet aan je nieuwe website blijft werken. Door nieuwe en of verbeterde afbeeldingen toe te voegen. Ga bloggen om de website actueel te houden.
Jouw nieuwe fotografiewebsite is slechts de vermenigvuldiger van de kwaliteit van jouw website inhoud en je marketingactiviteiten. Blijf hier dus actief mee.
Let op! Ik werk maar met een beperkt aantal fotografen per jaar. Dit doe ik om de kwaliteit hoog te houden en genoeg tijd over te houden om mijn nieuwsbrieven te maken en artikelen te schrijven. Momenteel maak ik afspraken mimimaal 14 dagen vooruit.
Alle projecten beginnen met de jumpstart vragenlijst voor jouw fotografiebedrijf.